Friday, 30 March 2012

Slim World Fat World

Assalamualaikum !!


Good afternoOm semua ,, mesti ada yang baru bangun kan .. pastu terus mengadap laptop hehehe jangan tipu  tgk mata tu x cukup bulat hahaha !!! cik fifiey baru jewp balik dari kedai pastu terus g umah kak zai sebab hantar kain nak wat baju ^__^ nie semua nagoya la ,, cik fifiey nie pantang nampak NAGOYA .. mesti ada yang berkenan dihati .. *salahkan nagoya jugak 

 bekpes tadi mama wat nasi lomak .. pergghh cedapnye .. ouhh tidak .. mama patut disalahkan . sebab mama , 2 pinggan cik fifiey hentam .. target minggu lepas x nak makan banyak ,, hancuss semuanya ,, bila mama mula masak dengan begitu menyelerakan .. mama kata x yah la nak diet-diet .. memang da besar anak mama sorang nie .. opss >,< besarkah akuh ?? Alhamdulilah masih slim world cik fifiey sofar !!*nak mcm ziana zain dalam slim world tu .. takmo sekeping sampai angin tiup pom terbalik :D hahahaha 


Tetap slim walaupun ada anak tecik


yang nie lah salu kite makan

Ikutkan hati semua benda sedap kita nak hentam kan .. aduhh ~ tapi ingat kesihatan penting .. nanti dah tua baru la nak jaga xde gunanya sebab badan kita waktu tua da x kuat ... so jagalah dari sekarang ye .. tapi ada yang jawab'rezeki jangan ditolak .. musuh jangan dicari' ..^__^ v  cuma jangan berlebih-lebihan okey ikut cara nabi--> Rasulullah s.a.w pon berpesan pada umatnya :

'Yang paling saya takuti di antara hal-hal yang saya takuti atas ummatku ialah besarnya perut,gemuk,kerana banyak makan terus tidur, disebabkan tidur yang melampaui batas, malas dan lemah keyakinan, tidak mempunyai pendirian yang tegas dan mantap'.*maaf if ada salah silap


Terima Kasih sudi baca !! sayang korang ..

3 comments:

  1. Tq Farah Hanis >,< cik fifiey suka gak entry kamu yang besh uh !!

    ReplyDelete
  2. nak jaga makan jugalah....:)

    ReplyDelete